Titulní strana » Naše AV technika //galerie.avmania.zive.cz/showphoto.php?photo=28762&limit=recent&ids=//galerie.avmania.zive.cz/showphoto.php?photo=28759&limit=recent&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Vybírám subwoofer
Koupil jsem si dva suby (Velodyne SPL-1200 Ultra a DD-12) a snažím se je testovat a porovnávat. Ten lepší si pak nechám a druhej půjde do světa. Porovnání je to nesmírně obtížné, protože jsou oba opravdu špičkové. Kdo nevyzkoušel, nemůže mít tušení jak se highend subwoofer kvalitou basu a nastavení liší od čehokoliv níže, taky jsem do tohoto týdne netušil a při zmínce o subwooferu ve stereu jsem převrátil oči v sloup. Teď můžu s klidem říct, že je to posun zvukově výše i v "plnorozsahové sestavě" jako mám teď.

Autor: Kocmeister
všechny fotografie tohoto autora
Datum: Ne, 21. 5. 2017  Zobrazení: 13654 ×
« další ·
Krabice... (Petulda)
Noble Audio Sunrise (Petulda)
Vybírám subwoofer (Kocmeister)
muzice zdar (Leony5)
Pioneer PD-D9J (Leony5)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Petulda
Ne, 21. 5. 2017 20:55

Jojo, predsudky ohledne subu (jednoho nebo vice) ve stereu maji hluboky korinek ;-) .
Jak ti vychazeji mereni odezvy na basech bez a se subem? Ke tvym bednam bych asi z voleje neuvazoval o nicem mensim nez 15''. O kolik ti sub realne (v pasmu do -3 dB) rozsiri rozsah hlavnich beden?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Po, 22. 5. 2017 09:21

Zatím jsem zkoušel jenom automatickou ekvalizaci, protože z těch možností nastavení DD-12 mi vstávaj vlasy hrůzou na hlavě. Ale určitě se k tomu dostanu. Je ale jasný, že je třeba low pass nastavit níže. Někde kolem 50Hz, jinak to neni ono.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Petulda
Po, 22. 5. 2017 21:42

Ze svý zkušenosti s laděním různých SW můžu jednoznačně říct dva závěry:
-správný umístění je alfa a omega dobrýho zvuku a to i u subu s automatickou kalibrací.
- bez důkladnýho měření je bezešvý navázání subu na hlavní repro téměř nemožný

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Út, 23. 5. 2017 10:18

Ano, to máš určitě pravdu. Ještě by mě zajímalo jestli je teoreticky lepší připojení rca kabelem z preampu nebo reprokabelem z koncáku na svorky. Názory se různí.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Petulda
Út, 23. 5. 2017 11:06

To myslim zalezi sub od subu podle toho, jak je ktera vetev pripojeni zpracovana. Osobne preferuju low-level. Casto je treba mit sub daleko od zesu a kvalitni low-level kabel je levnejsi nez kvalitni reprokabel ;-) .

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
starší
Út, 23. 5. 2017 15:28

Kocmeister, sorry za OT, ale čo sa chystáš kúpiť namiesto B&W ?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Út, 23. 5. 2017 18:07

Asi to bude překvápko, ale dvoupásmový regály Vienna Acoustics.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
starší
Út, 23. 5. 2017 20:08

Ty kokso, slabý výraz, že překvápko, ale zmena je život ... Nah!

P.S. tak sa potom pochvál v galérii

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Petulda
Út, 23. 5. 2017 20:27

No tak to si rozhodně nepohoršíš!
Proto alchymie se subama.... :-). Finální výběr subu bych ale nechal až na dobu, kdy budou nové bedny zabydlené a aspoň trochu naposlouchané.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
St, 24. 5. 2017 09:07

Jasně, že si nepohoršim, jinak bych neměnil :-) Bez legrace. A co se týče subů, finální ladění místnosti apod. opravdu nechám až napotom. Ale v tuhle chvíli je už jasný, že DD-12 je lepší jednoznačně (což se dalo čekat vzhledem k ceně), takže SPL-1200 Ultra, byť jinak výborný, jde pryč. Je mi to trochu i líto, protože měl fakt jednoduchý ovládání a hezkej design.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jan1k
Čt, 25. 5. 2017 10:54

Pojdes do top modelu The kiss alebo nizsej rady?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Čt, 25. 5. 2017 11:00

Kiss? Na to bych fakt neměl :-) Jasně, že do nižší řady.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jan1k
Čt, 25. 5. 2017 12:12

:-D Som myslel, ze zainvestujes viacej :-D. Haydn Grand Symphony Edition zrejme? Preco Vienna Acoustics? Nie je to velmi oblubena znacka medzi CZSK DYI komunitov meracov.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Čt, 25. 5. 2017 14:14

Ano ten. Zvuk mě úplně rozsekal, detaily, rozlišení, prostor... no mohl bych pokračovat dlouho. Ano o tom měření vim a nedovedu si ho vysvětlit, protože to co tam má teoreticky chybět se mi jeví, že je toho naopak víc než mám třeba teď.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
starší
Čt, 25. 5. 2017 14:58

No minule som tiež pisal v inom fóre, že sa mi ten zvuk páčil možno práve preto, že tie reprá majú takú zvlnenú fr. charakteristiku, bolo to o SF a B&W.

A tento si videl https://elektro.bazos.sk/inzerat/73677554/Predam-Vienna-Acoustics-Mozart-Grand-SE.php ?

Možno by bolo zaujímavé ich potom odmerať u teba doma /VA/, ak maš potrebné vybavenie.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Čt, 25. 5. 2017 15:27

Já slyšel všechny modely ve studiu v Horoměřicích. Nejsem si jistej jestli je to ten model z toho bazaru, ale možná ano - hraje hůř než ty regály. Důvod je jinej, starší vejškáč. Ten dělá na zvuku hodně.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
starší
Čt, 25. 5. 2017 16:56

Jo to máš pravdu.

P.S. aj tieto si počul ?
https://elektro.bazos.sk/inzerat/73551682/Vienna-Acoustics-Bethoven-Grand-Top-Stav.php
majú asi totožný výškáč s tými regálmi

-už dám pokoj, slubujem ... Smile!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Pá, 26. 5. 2017 11:38

Trochu mi ty modely splývaj, vypadaj podobně, ale asi slyšel. Zní všechny ty repro podobně čistě a detailně na středech a výškách. A to i ty vyšší řady. Sloupy mají navíc i "celý" bas. To mi přišlo skoro jako jedinej rozdíl.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jan1k
Út, 30. 5. 2017 15:24

Odkial budes kupovat ten subwoofer ak teda pojdes do DD-12?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Út, 30. 5. 2017 15:29

Ten už mám koupenej (od jednoho hifisty), je můj, ne pučenej. Teď bych se potřeboval zbavit SPL-ka, pravidelně se tady o tu mega kartónovou krabici do který je zabalenej přizabiju :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
starší
Út, 30. 5. 2017 16:43

Drbni ho na miesto po Boweroch ... Smile!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
šeďour
St, 31. 5. 2017 13:06

Kocmeister prodal dva obrovský subwoofery s pidibedničkama na vršku.Nahradí to dvěma malejma kostkama, jak od domácího kina.K tomu si pořídí dvě malý naleštěný vídeňský bedničky a my máme uvěřit tomu, že to bude hrát líp...

:-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
krmelec
Čt, 1. 6. 2017 08:51

Všimnul jsem si, že oba rok co rok chválíte ty vídeňské bedničky. Taky sháním nějaké regály, tak si je dám asi do výběru. Zajímalo by mě srovnání třeba s Kef LS50 nebo R300.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kocmeister
Čt, 1. 6. 2017 09:07

No já je začal chválit až letos. Předtim jsem je ignoroval. S tim srovnánim je to docela trefa, protože mám přímý srovnání (ze stejnýho studia) s Kef LS50 aktivníma a Kef R700 (což by mohlo být snad tak trochu jako R300 s basákama). Každý repro z těch tří hraje docela jinak. Nejmíň se mi osobně líbí sloupy R700, určitě horší zvuk než moje donedávna BW 801 Matrix. Takový divný středy jakoby umělý, divný basy, ne moc konkrétní a výšky taky nicmoc. Ale jde to všechno nahoru když se zlepšují komponenty okolo, takže určitě se z toho něco vyčarovat dá. LS50 aktiv jsou o mnoho lepší, veliká kontrola nad zvukem, pevné důrazné basy, příjemný až suprový detail. No a Vienny Haydn Grand SE mají nejlepší detail na výškách a takový nejnormálnější středy i nejlepší podání prostoru z týhle trojice. Bas má, ale nejlepší LS50 aktiv. Bude to mít co dělat s tim, že v aktivu jsou kvalitní zesilovač, dac už v základu zabudovaný.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
krmelec
Čt, 1. 6. 2017 09:58

Dík za srovnání

Hodnocení bez komentářů